Název: Name: | BMW 801 D-2 | BMW 801 D-2 |
Originální název: Original Name: | BMW 801 D-2 | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | radial engine |
Výrobce: Producer: | Bayerische Motor Werke Flugmotorenbau G.m.b.H., München | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1941 | |
Použití: Use: | Focke-Wulf Fw-190 A, F a G, Heinkel He 177 A-8 a A-10, Junkers Ju 88 G a R Junkers Ju 188 Junkers Ju 290 Messerschmitt Me 264 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 14 | |
Hmotnost: Weight: | 1010 kg | 2227 lb |
Celková délka: Overall Length: | 2006 mm | 6ft 6,98in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1290 mm | 4ft 2,78in |
Celková výška: Overall Height: | - mm | - |
Vrtání: Bore: | 156 mm | 6,14in |
Zdvih: Stroke: | 156 mm | 6,14in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 41,81 l | 2551.4 cu in |
Palivo: Fuel: | letecký benzín C3 s oktanovým číslem 100 (96) - (C3-Treibstoff mit 100 Oktan) | Gasoline C3 with octane number 100 (C3-Treibstoff mit 100 Oktan) |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování | Hight pressure fuel injection |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 7,2 : 1 | 7,2 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování - jednostupňový odstředivý dvourychlostní mechanický kompresor. | Supercharger: Gear-driven single-stage twin-speed centrifugal supercharger. |
Chlazení: Cooling: | vzduchem - nucené | Forced Air-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1272 kW při 2700 ot/min | 1705.8 bhp at 2700 rpm |
Poznámka: Note: | Výkony: vzletový: 1 272 kW (1 730 k) při 2 700 ot/min a plnícím tlaku 1,42 barů (1 065 mm Hg) po dobu 3 min. Bojový trvalý: I. převodový stupeň kompresoru: 1 118 kW (1 520 k) v h= 700 m II. převodový stupeň kompresoru: 971 kW (1 320 k) v h= 5 300 m. bojový s MW50 1 471 kW (2 000 k) v malých a středních výškách Zařízení umožnilo vstřik vody a metanolu v poměru 50/50%. Ventilový rozvod OHV, jeden sací a jeden výfukový ventil (chlazený sodíkovým jádrem) na válec. | Take-off power: 1,705 hp at 2,700 rpm, boosted +20.595 psi Combat power pernament: 1,499 hp at 2,400 rpm at 2,297 ft with rated low blower and 1,302 hp at 2,400 rpm at 17,388 ft with rated high blower. Combat power with MW50: 1,973 hp at 2,700 rpm at low and medium altitudes. Valvetrain: One intake and one sodium-cooled exhaust valve per cylinder. |
Zdroje: Sources: | Heinz J. Nowarra, Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 4, Koblenz, Bernard & Graeffe Verlag, 1993, ISBN 3-7637-5468-7. http://www.456fis.org/BMW_801_ENGINE.htm http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_801 www.tighar.org http://www.7-forum.com/.../90-Jahre-BMW-%E2%80%93-Markenzeichen-der-Innovat-1554.html www.warbirdsresourcegroup.org www.warbirdsresourcegroup.org http://www.economicexpert.com/a/BMW:801.html inter.action.free.fr archiv autora |